Spring til indhold

Netværk for transport og logistik

Til dig som arbejder med transport og logistik - fra alle vinkler

Lastbil på motorvej

Hvordan sænker du fx CO2 udledningen fra din varetransport og medarbejders transport? Hvad er mere bæredygtig transportstyring, og hvor kan teknologien hjælpe? Det og meget mere, arbejder vi med i netværket for transport og logistik.

 

 

Hvorfor skal du og din virksomhed tilmelde sig netværket?

 

Transportbranchen arbejder aktivt på bæredygtige løsninger for fremtiden, og i dette netværk vil vi kigge på relevante tiltag og dagsordner, og hente oplægsholdere som kan sætte indsatserne i perspektiv. Og ikke mindst vil vi dele viden og sparre med hinanden om alt det, som ligger indenfor ESG-området: Hvordan vi gør bæredygtighed til mere end bare tidskrævende rapportering, hvordan vi får relevante tiltag forankret i organisationen. Og hvor vi kan finde ’de lavthængende frugter’. Vi fokuserer på alle tiltag, som kan være med til at styrke virksomhedens profil – og forretning!

 

Som netværksdeltager får du adgang til medlemsuniverset i Odense Klimapartnerskab. Her kan du altid finde materialer fra netværksmøderne.

 

 

Målgruppe

 

Netværket henvender sig til medarbejdere/ledere, der arbejder med/håndterer logistik og/eller transport i virksomhederne.

 

Hvem kommer du i netværk sammen med?

  • Direktør, Ib Andersen fra Alex Andersen
  • Innovation Manager, Christina Rex Skov fra Alpi
  • Distributionschef, Mogens Andreasen fra BC Catering
  • CEO. Anders Andersen fra Green Way Transport
  • Supply Chain- og Logistikdirektør, Rasmus Oldenborg fra H. J. Hansen Recycling Group
  • Ejer, Dennis Just fra Logistikcentralen
  • Chef for økonomi og HR i Ældre- og Handicapforvaltningen, Jeanette Andreasen fra Odense Kommune
  • Stabschef i Klima- og Miljøforvaltningen, Dea Schiødt Seeberg fra Odense Kommune
  • Transportchef, Lars T. Hansen fra Odense Renovation
  • Logistikchef, Jesper Helsengren fra Royal Unibrew
  • Lektor på uddannelserne inden for business og IT, Søren Wichmann fra UCL
  • Category Manager, Michael Rønning Fausing fra Universal Robots

Hvordan er formatet?

  • 4 årlige halvdagsmøder. Medlemmer er på skift vært
 

Der vil også være tilbud om individuel online sparringsmøde mellem netværksmøderne, samt tilbud om webinarer.

 

Netværkets facilitator

Netværket faciliteres af Ditte Maria Engelhardt gennem Fynsk Erhverv

 

Som Sustainable Business Change Manager og Bæredygtig Agil Projektleder arbejder Ditte med bæredygtig strategi og værdiskabelse med afsæt i bæredygtige forretningsmodeller, forandrings- og projektledelse, værdikædepartnerskaber og kommunikation.

 

Ditte har en baggrund i kommunikation, markedsføring og kulturjournalistik og er i 2023 uddannet Sustainable Business Change Manager fra The Social Business Company ved Tania Ellis. I dag driver hun virksomheden Engelhardt Consulting, hvor hun hjælper SMV'er med ESG og klimaregnskab, bæredygtig forretningsudvikling, kompetenceudvikling og medarbejderforankring.

 

Datoer

  • 1. møde: 2. april fra 8:00 til 12:00
  • 1. onlinemøde: 29. april fra 9:00 til 11:00
  • 2. møde: 4. juni fra 8:00 til 12:00
  • 2. onlinemøde: 19. august fra 9:00 til 11:00
  • 3. møde: 19. september fra 8:00 til 12:00
  • 3. onlinemøde: 21. oktober fra 9:00 til 11:00
  • 4. møde: 5. november fra 8:00 til 12:00

 

For medlemmer

Som netværksdeltager har du adgang til medlemsuniverset i Odense Klimapartnerskab. Du får tilsendt brugernavnet og adgangskoden af sekretariatet.

Log ind her

Netværket havde kick-off møde d. 12. marts

Se skærmoptagelse

 

Vil du vide mere?

Kontakt Ditte Engelhardt på dme@fynskerhverv.dk.

 

Du er altid velkommen til at booke et uforpligtende møde med Odense Klimapartnerskabs sekretariat, sveba@odense.dk og blive klogere på, om netværket er noget for dig og din virksomhed

 

 

Odense Klimapartnerskab, Sekretariat
  • Nørregade 36
  • 5000 Odense C
  • CVR-nr.: 44070472
  • Signe Vestergaard Bansø
  • 22 67 02 06, sveba@odense.dk
Odense Klimapartnerskabs logo